Nemusíte. Ale pravděpodobně chcete.
V nájemní smlouvě je uvedena "správa, údržba a pojištění" jako jedna ze služeb poskytovaných k nájmu. Pojem údržba zahrnuje i úklid. Takže není Vaší povinností úklid zajišťovat svépomocí. Pronajímatel může na tyto činnosti najmout agenturu. Akorát, bude-li úklid provádět agentura, nechá si to zaplatit a pronajímatel pak tyto náklady vyúčtuje nájemníkům.
Proto je zde možnost, aby se nenavyšoval náklad na bydlení, provádět úklid svépomocí skrze nějakou dohodu mezi jednotlivými nájemníky domu. To co nebude uklízet agentura, nebudou samozřejmě nájemníci muset platit. Takže je to jednoznačně v zájmu nájemníků, postarat se o to sami. Říkejme tomu "systém služeb úklidu". Například každý týden bude mít službu na úklid celého patra jeden z jeho obyvatelů a po skončení svých povinností přesune ukazatel na dalšího nájemníka v pořadí.
Pokud se tento systém nebude dodržovat, pronajímatel objedná agenturu a nájemníci to zaplatí. Pokud systém služeb odmítne dodržovat jen některý z nájemníků, agentura (případně v tomto případě spíše nějaký brigádník) zastane pouze jeho služby a tyto náklady pak budou naúčtovány pouze jemu. Ostatním nájemníků se nic účtovat nebude.